Održivi turizam: poliramo li imidž ili mislimo ozbiljno?

Udio prihoda od turizma u hrvatskom BDP-u uvjerljivo je najveći u Europskoj uniji, što turizam čini jednom od ključnih gospodarskih grana u Hrvatskoj. No, masovni dolasci turista, posebno za vrijeme ljetnih mjeseci, mogu negativno utjecati na okoliš, prirodna bogatstva i kulturno nasljeđe s kojima smo se pozicionirali na svjetskoj karti vrhunskih destinacija.
Ako je premalo turista – problem. Ako ih je previše – isto problem. Granica je točno ondje gdje počinje interes za održivi turizam! Upravo to je u fokusu Zelenog plana Europske unije te nove strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine. Osim toga, prilikom odabira destinacija za putovanje, turisti diljem svijeta sve više uzimaju u obzir održivost područja, i to njih čak 69 %, pokazuju podatci Europske komisije.
Kako prakse održivog turizma mogu koristiti i lokalnim zajednicama i okolišu, a istovremeno potaknuti gospodarski rast u turističkoj industriji? Što za nas konkretno znači održivi turizam i kako se brendirati?

Uvodni govor
DR.SC. NIKOLINA BRNJAC
MINISTRICA TURIZMA I SPORTA
RUDI GRULA
DIREKTOR TURISTIČKE ZAJEDNICE MEĐIMURSKE ŽUPANIJE
MODERATOR:
Mislav Togonal
novinar, urednik i voditelj, HRT