PHOTO: Matej Grgić

GREENCAJT

L’Oreal for the Future – Održivost više nije samo opcija, moramo djelovati odmah

GREEN.HR

Kozmetička industrija jedna je od najvećih industrija na svijetu s vrijednosti od preko 600 milijardi dolara. Kao takva predstavlja značajan utjecaj na okoliš te je bitan faktor u postizanju ekološke održivosti i zelene budućnosti. Upravo iz beauty i kozmetičkog sektora dolazi Riti Tiimus, Sustainability manager za Europu tvrtke L’Oreal, koja je na Greencajtu održala predavanje pod imenom L’Oreal for the Future na kojem je otkrila na koji način jedna od najvećih svjetskih kozmetičkih kompanija planira ući u održivu budućnost.

Riti Tiimus, Sustainability manager za Europu, L’Oreal FOTO: Matej Grgić

„Održivost je kao seks kad ste teenager. Svi kažu da to rade, jako malo ih zapravo stvarno radi, a oni koji zaista i rade to, rade to loše“ počela je predavanje dovitljivom usporedbom Riti Tiimus. Ona radi u Parizu, u sjedištu kompanije L’Oreal, a nakon pet uspješnih godina u marketingu, odlučila je slijediti svoju strast prema prirodi i pridružiti se timu za održivo poslovanje. Kao jedan od titana kozmetičke industrije, tvrtka L’Oreal ekološku održivost i zelenu transformaciju shvaća izrazito ozbiljno. Uz brojne humanitarne inicijative kroz svoju bogatu povijest, tvrtka je odlučila fokus usmjeriti u postizanje ekološke neutralnosti i održivosti kroz svoj „2020 L’Oreal for the Future“ plan. „Moramo prestrojiti naše dobavne lance, promijeniti način na koji poslujemo te promijeniti način na koji korisnici koriste naše proizvode. Želimo transformirati naše poslovanje na način da bude u skladu s ograničenjima planeta na kojem živimo. Održivost više nije samo opcija, moramo djelovati odmah“ istaknula je Riti Tiimus.

Predavanje Riti Tiimus na Greencajtu FOTO: Matej Grgić

Pariškim sporazumom definirano je kako bi sve zemlje trebale smanjiti emisiju stakleničkih plinova do 2030. godine za 50% kako bi održali temperaturu na prihvatljivoj razini i smanjili globalno zatopljenje. Kako bi uspjeli ostvariti ovaj zaista ambiciozan cilj, nužno je da društvo u cijelosti odluči krenuti zelenim putem. Velike tvrtke i industrije definitivno su neki od najvećih faktora u zagađenju, no L’Orealova istraživanja su pokazala kako čak 49% emisija CO2 vezanih uz djelovanje tvrtke dolazi od korištenja prodanih produkata i od strane korisnika. Upravo iz tog razloga bitno je da u zelenoj transformaciji sudjeluju svi, a L’Oreal je već počeo s proizvodnjom održivijih produkata kao što su tvrdi šamponi ili regeneratori za kosu koji se ne ispiru. Jedan od načina na koji L’Oreal želi pridonijeti održivijem načinu poslovanja je i pilot projekt označavanja utjecaja produkta na okoliš kojem je cilj osvijestiti korisnike, ali i brendove na koji način proizvodi koje kupuju ili prodaju utječu na okoliš.

Riti Tiimus FOTO: Matej Grgić

Iako plan održivosti tvrtke L’Oreal koji predviđa potpunu ekološku neutralnost svih proizvodnih procesa do 2050. godine iziskuje ozbiljnu predanost i trud, Riti Tiimus vjeruje kako je njegovo ostvarenje moguće. Da bi plan zaista i uspio nužno je udružiti snage pa je upravo zato Riti Tiimus svoje predavanje i završila pozivom upućenim publici, ali i svima onima koji žele doprinijeti očuvanju okoliša: „Trebamo sve vas, i cijeli poslovni svijet. Sami smo samo 1%, no zajedno možemo napraviti veliku, veliku promjenu.“