GREENCAJT

Može li dom Djeda Mraza biti domaćin ljetnih Olimpijskih igara?

GREEN.HR

​​Jeste li ikada zamišljali ljetovanje u Finskoj? Drastične klimatske promjene sve su očitije u svim godišnjim dobima. Tome svjedoči i činjenica da bi Salla, najhladniji grad Finske, kroz 10 godina mogao postati dom ljetnih Olimpijskih igara ukoliko ne dođe do preokreta negativnog trenda u sve izraženijim klimatskim promjenama. Snijeg koji uobičajeno prekriva grad gotovo sedam mjeseci u godini mogao bi zamijeniti pijesak na kojem će se igrati odbojka ili rukomet pa će 2032. možda idealno mjesto za održavanje ljetnih Olimpijskih igara biti upravo finska općina Salla!

Gradonačelnik općine Salla Erkki Parkkineni voditeljica Odjela za za turizam Paula Aspholm odlučili su provesti kampanju na temu globalnog zatopljenja kojom su upozorili na opasnosti koje prijete, a koja ih je učinila svjetski poznatom destinacijom i osigurala im brojne nagrade. U Zagrebu je predstavljena upravo na Greencajtu uz podršku Finske ambasade. Iako zvuči čudno i apstraktno, to je kampanja po kojoj je ovaj gradić u srcu Finske postao zaslužan za pokretanje globalne rasprave koja je potaknula povećanje engagementa na temu globalnog zatopljenja na društvenim mrežama za čak 879 posto!

Parkkinen je objasnio izvore motivacije i inspiracije za kampanju: „Mnogo je razloga za ovu kampanju: brže zagrijavanje Zemlje, otapanje Artika, kašnjenje snijega, a sve se to može svesti na problematiku globalnog zatopljenja. Prvi korak je bio podizanje svijesti diljem svijeta i zato smo odlučili napraviti ovu kampanju i kandidirati se za domaćinstvo ljetnih Olimpijskih igara 2032.”

Priča o Salli obišla je svijet, prikazana je u 118 država te je do sada prikupila više od 7,5 milijardi pregleda na internetu. “Objavljeno je više od 900 članaka u 118 država diljem svijeta. Kampanju su prenijele brojne radijske postaje, dosegla je više od 250 milijuna korisnika društvenih mreža diljem svijeta i ukupno više od 7.5 milijardi pregleda. U oglašavanje kampanje nisu uložena nikakva financijska sredstva, a ukupna novčana vrijednost rezultata je preko 120 milijuna eura.”, rekla je Aspholm poručivši da je to tema o kojoj moraju i žele pričati. 

“Ne radi se samo o zaustavljanju klimatskih promjena, zabrinutost postoji i zbog gubitka bioraznolikosti. Svijest treba podizati kontinuirano, a promjene se mogu ostvariti jedino zajednički.”, istaknula je Aspholm zaključivši kako je Salla ovom kampanjom postala vodeći primjer održivog razvoja i odgovornog turizma u Finskoj.