GREENCAJT

Održivost i profit mogu ići zajedno, ali odgovornost je na svima nama 

GREEN.HR

Poslovni modeli uspješnih lokalnih i globalnih kompanija koje posluju već duži niz godina nužni su se prilagođavati promjenama u društvu i na tržištu. Iako je većini korporacija profit bio početni cilj (a nekima je i ostao), kako se u istu strategiju može uklopiti profitiranje za korporaciju, ali i za prirodu? Zašto bi kompanije uopće provodile takve promjene i koji su najveći izazovi s kojima se susreću? O ovim se temama razgovaralo na panelu pod naslovom “Greening your business: puževim korakom ili skokom na glavu?”.

“Tema okoliša i prevelike zastupljenosti plastike dira sve nas, zbog čega pažljivo biramo ambalaže i sirovine od kojih radimo proizvode.” rekla je Sonja Kristin Ungewitter, generalna direktorica Adriatic regije, Beiersdorf. Dodala je da problem nije u samoj plastici, nego je važno raditi na osvještavanju pojedinaca, jer je svatko od nas dio zajednice i ponašanjem utječe na okoliš i daljnju proizvodnju. “Moramo reciklirati postojeće materijale kako bismo smanjili proizvodnju novih i spriječili zagađenje.”, poručila je Kristin Ungewitter te navela da su u 2022. kao kompanija smanjili CO2 otisak za 17, posto i zadržali razinu profita. “To znači da radimo dobro i da održivost i profit mogu ići zajedno, ali svi zajedno trebamo raditi na poboljšanju okoliša – i u korporacijama i izvan njih.”, zaključila je Kristin Ungewitter.

Koliko je važno mijenjati navike potvrđuje i podatak da se 88 milijuna tona hrane baci svake godine. “Kaufland aktivno radi na osvještavaju tog problema, ali i, primjerice, na kraju svakog dana dio proizvoda doniramo u Caritas. Ipak, najbolja prevencija ovakvog ponašanja je planiranje nabave temeljem prethodnih iskustava s potrošačima, što u startu sprječava opskrbu prevelikom količinom hrane.”, rekao je Daniel Šturm, član Uprave Kauflanda za Hrvatsku. Osvrnuo se i na nabavu proizvoda i njihovu promjenjivu dostupnost u dućanima, istaknuvši da  

60 posto voća i povrća dolazi iz Hrvatske, a tijekom ljeta taj postotak raste do čak 80 posto zbog dostupnosti namirnica. 

Kada želimo mijenjati stvari, onda moramo to pokazati i primjerom. “Voda u Hrvatskoj je zdrava, ispravna i pitka, ali nije dovoljno da je voda besplatna, ona se mora razborito koristiti.”,  kaže Marinko Pleština, član Uprave i direktor proizvodnje, razvoja i kvalitete, Jamnica plus d.o.o. , pojasnivši da treba krenuti od malih stari poput zatvaranja pipe tijekom pranja zuba. Istaknuo je i primjer neodvojivog čepa, što je novitet u Jamnici, pomoću kojeg će se osigurati povratak tog dijela plastike u cirkulaciju te podsjetio na intenzivnije promjene u primjeni plastike koje nameće europska regulativa do sredine 2024. godine.

Za kompaniju Henkel Adria ciljevi su definirani u kontekstu održivosti. Tako je Marko Mintas, predsjednik Uprave Henkel Adria i country manager za Hrvatsku i Sloveniju, naveo kako se planiraju do 2030. godine prebaciti maksimalno na plant-based, ali da je iznimno važno paralelno raditi na edukaciji i promjenama navika potrošača. “Naši proizvodi su efikasniji i može ih se koristiti u manjoj količini s velikom učinkovitošću, ali takve trebaju biti i navike kupaca i potrošača.”, rekao je Mintas.

O načinima na koje banke promiču postulate društveno-odgovornog poslovanja govorila je članica Uprave RBA banke Višnja Božinović odgovorna za poslovanje sa stanovništvom i SME klijentima u banci koja je u proteklim godinama primjenila brojna održiva rješenja. “RBA je prepoznata kao banka koja se ponaša društveno odgovorno i koja podržava ESG komponente. Udaljavamo se od industrija i financiranja projekata koji nisu ekološki održivi, a prilikom investiranja u obnovljive izvore energije prepoznajemo takve klijente kao prioritetne te im dajemo povoljnije kredite i bolje kamatne stope.”, pojasnila je Božinović