GREENCAJT

Najveći je utjecaj agencija pomoći klijentima da pomognu svijetu 

GREEN.HR

U džepu njihovog sakoa uvijek su dvije stvari – dobra ideja i magnet koji može privući druge da ih slijede. Oni su Matej Feguš, većinski vlasnik tvrtke Donar d.o.o., jednog od najpoznatijih slovenskih proizvođača namještaja, Damir Ciglar, kreativni um koji stoji iza međunarodno najnagrađivanije hrvatske agencije – Imago Ogilvy i Davor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik kreativne agencije Bruketa&Žinić&Grey. Na panelu “Što da radim sa svim tim idejama? A da probam spasiti svijet?”, na kojem se tražilo mjesto više, ovaj kreativni trojac pod moderatorskom palicom Ide Prester zapitao se želimo li nagraditi one koji pokušavaju biti lideri zelene tranzicije ili očekujemo da drugi rješavaju naše probleme te je li uopće moguće više spasiti svijet ili je prekasno. 

“Činjenica je da je gotovo svaki ljudski napredak ujedno značio i dodatni doprinos uništenju planeta. Međutim, najbitnije je krenuti od sebe i od svog mikrokozmosa. Kada to pomnožimo s 8 milijardi – dobili smo nešto veliko. Ja osobno ne koristim auto, odvajam otpad, a u konktekstu svoje tvrtke – ne koristimo jednokratnu plastiku u uredu. Ipak, najveći utjecaj ima ono što radimo za svoje klijente – da pomognu svijetu oko sebe.”, izjavio je Davor Bruketa čija je agencija osvojila više od 650 nagrada koje se dodjeljuju za oglašavanje i dizajn.

Na pitanje osjeća li klimatsku anskioznost i što radi po tom pitanju, Damir Ciglar priznaje da je neupitna činjenica da agencije žive od toga da promoviraju kapitalistički sustav, ali zato rade puno kampanja koje su društveno korisne. “Uz našu primarnu agenciju otvorili smo i agenciju Heart koja nije usmjerena na profit nego na aktivističke projekte koje donose korist društvu. Zato je najvažnije krenuti od sebe.”, rekao je Ciglar čiji su projekti iz područja ESG-a među najnagrađivanijima. Bruketa se nadovezao da je najvažnije u svakodnevnom radu implementirati zelene logike, što ima veći impact nego napraviti nekoliko aktivističkih kampanja godišnje. “Kupac cijeni takav trud, što je onda i ekonomski logično.”, dodao je Bruketa.

Cijene li klijenti održivu proizvodnju otkrio je Matej Feguš čija je tvrtka kupce diljem svijeta oduševila održivim dizajnom, korištenjem industrijskog otpada kao materijala za budućnost te svojom poslovnom etikom. “Zemlju nije briga je li nešto napravljeno u Sloveniji ili Kini, jer svi zajedno na kraju to platimo. U našoj kompaniji uspjeli smo napraviti nove materijale i namještaj od otpada. Naši klijenti to cijene, jer im točno kažemo koliko su na taj način uštedjeli, koliko su smanjili ugljučni otisak i slično. Time im dajemo priču.”, rekao je Feguš.

Po pitanju greenwashinga, Damir Ciglar smatra da je on najizraženiji tamo gdje zakon ograničava upotrebu jednokratne plastike dok, kako kaže, statistike pokazuju da se jednokratna plastika koristi i više nego ranije! “Odvajanje otpada je najniža razina brige o okolišu. Mi u Sloveniji odvojimo 92 posto otpada, a samo 30 posto se reciklira, ostalo se spaljuje. Je li to rješenje? Općenito, Europljani svojim načinom života stvaraju jako puno otpada. A nije nas tako puno. Zamislite da, primjerice, u Indiji svi imaju ono što imamo mi? Kakva bi tek tada bila planeta?”, upitao se Feguš te dodao da rješenje vidi u “degrowthu”, odnosno smanjivanju potrošnje jer je kontuirani rast neodrživ. “Ne možemo konstantno iscrpljivati resurse, a očekivati da to bude održivo.”, zaključio je Ciglar.