GREENCAJT

Digitalnim rješenjima do smanjenja negativnog utjecaja na okoliš

GREEN.HR

Svjedoci smo ubrzanog razvoja ICT industrije koja postaje sve važniji čimbenik u zelenoj tranziciji kroz digitalizaciju poslovanja i usvajanje inovativnih rješenja. Međutim, pitanje je koliko je ICT industrija zaista “zelena”. Na panelu “Green tech talk: koliko ICT industrija čini planet više cool?” o tome su govorili predsjednik Uprave Telemacha Hrvatska Adrian Ježina, predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak, izvršni direktor Ureda za strategiju, razvoj i korisničko iskustvo Hrvatske pošte Mladen Puzak, član Uprave OTP banke Ivan Šimičević i Chief Digital Officer Croatia osiguranja Ana Zovko uz moderiranje Petra Štefanića.

Sve više tehnoloških kompanija prihvaća odgovornost u ostvarivanju ESG ciljeva i donosi pametne prakse i rješenja, smanjujući tako svoj negativni utjecaj na okoliš. Pritom se susreću s brojnim izazovima u transformaciji i prilagodbi poslovanja, a naše vodeće ICT kompanije ponudile su viziju kako utjecati na rješavanje sve većih klimatskih izazova.

Imamo moralnu i etičku odgovornost ulagati u promjene i edukacije, jer korisnik je u konačnici uvijek najvažniji, rekao Adrian Ježina, dok je Ana Zovko navela kako se Croatia osiguranje kao kompanija jako transformirala u zadnje 4 godine te imaju 200 000 korisnika koji koriste digitalne usluge. „Osnovali smo i Muzej osiguranja koji šalje konkretnu poruku koliko smo se promijenili, rekla je Zovko, koja vodi digitalne brendove Croatia osiguranja, LAQO i CO digital te projekte digitalne transformacije poslovanja i unaprjeđenja korisničkog iskustva. 

“Mindset je ključ, moramo odbaciti ideju da će se netko drugi promijeniti umjesto nas, jer smo svi zajedno bitni. Potrebno je samo pronaći kvalitetne alate za komunikaciju i edukaciju.”, izjavio je Šimičević te naglasio da OTP u poslovanju održava tri stupa, a to su odgovoran pružatelj usluga, odgovoran poslodavac i odgovoran dionik. “Imamo organiziran Odjel za održivi razvoj te OTP banka veliki naglasak stavlja na obnovljive izvore energije.“, rekao je Šimičević koji između ostalog, aktivno doprinosi implementaciji i osmišljavanju digitalnih i modernih rješenja u OTP banci.

Fokus onoga što radi Končar je promjena cjelokupnog energetskog miksa, odnosno korištenje tehnologije koja je usmjerena prema zelenoj energiji i ostvarivanje zelene tranzicije. Gordan Kolak ističe da su prethodne dvije godine naglasak stavili upravo na restrukturiranje dijela poslovanja u svrhu povećanja učinkovitosti i profitabilnosti te jačanja segmenata digitalnih rješenja i obnovljivih izvora energije.

Na panelu je otvorena i tema umjetne inteligencije koja je, prema mišljenju Ježine, revolucionarna novost koja će drastično ubrzati promjene, iako postoji otpor ljudi prema promjenama. Pritom napominje da je cilj Telemacha osiguravanje kontinuirane izvrsnosti i daljnja transformacija kompanije. Umjetna inteligencija će olakšati rad, kaže Puzak čiji je potpis vidljiv i na novoj strategiji Hrvatske pošte do 2030. godine koja postavlja jasnu viziju inovativne tvrtke po mjeri radnika i korisnika, a plan im je i do 2030. zamijeniti vozni park koji koristi zelenu energiju.