GREENCAJT

Ekologija i ekonomija ne smiju biti suprotstavljene

GREEN.HR

Ekologija i ekonomija potječu od iste riječi i istog koncepta, ali budući da su se s vremenom razdvojile danas gotovo predstavljaju oksimoron. Odgovor na pitanje kako i zašto se to dogodilo dao je vodeći i jedan od najinspirativnijih britanskih stručnjaka za okoliš i inovacije, Mark Shayler na svom izlaganju “Ekonomija vs. Ekologija: mogu li profit i zaštita okoliša stati u istu rečenicu?” powered by Energia Naturalis. 

Ekonomija se tradicionalno usredotočuje na povećanje proizvodnje i potrošnje, dok se ekologija fokusira na očuvanje prirodnih resursa i okoliša.  Međutim, kako su posljedice klimatskih promjena postale sve očitije, potreba za usklađivanjem osnovnih principa ekologije i ekonomije postala je prioritetna i nužna. 

“Ekologija i ekonomija su međusobno povezane – bez raznolike i zdrave ekologije, prosperitetno gospodarstvo nije moguće. Jednako tako, ako posao profitira na štetu održivosti, tretira se na pogrešan način.”, izjavio je Shayler. 

Tijekom svog predavanja koje je oduševile sve okupljene, Mark Shayler koristio je glazbu, umjetnike i pjesme kako bi prikazao povezanost između financijskih imperativa i utjecaja na okoliš. Prikazujući umjetnike iz različitih era, skrenuo je pažnju na vezu između rasta financijskih dobitaka i istodobnog porasta ugljičnog otiska. Tu je tvrdnju podržao pružanjem činjeničnih informacija o profitima i usporednom porastu razine ugljičnog dioksida. 

Također, podijelio je svoje iskustvo kad je kao mladić radio u trgovini i  odbio konzumiranje i premještanje voća i povrća iz Južne Afrike kao oblik protesta protiv Apartheida.  Tadašnji poslovođa mu je rekao da će naći nekoga bez morala da odradi posao umjesto njega, a on je za kaznu tri dana radio u hladnjači. Taj primjer za njega je važan jer smatra da se svi moramo zauzimati za nešto veće od nas samih, jer oni koji se ne zauzimaju ni za što,  skloni su vjerovati u sve. 

“Klimatske promjene su briga svih nas, stoga ne možemo reći “to nije moj posao” jer zahtijevaju kolektivni napor.”, tvrdi Shayler i savjetuje kompanijama koje tek kreću s uvođenjem održivosti da prvo utvrde kakav je njihov utjecaj na okoliš, sve stave na papir i potom se fokusiraju na onu stavku koja ima najveći utjecaj.

Mark Shayler nadahnuo je sve prisutne i poslao poruku o usklađenosti djelovanja s održivim ciljevima, što on svakako čini svojim inspirativnim i kreativnim predavanjima.