GREENCAJT

Za održivo poslovanje kompanije nužan je dijalog s lokalnom zajednicom

GREEN.HR

Održivo poslovanje danas je u trendu na globalnoj razini koji posljedično vjerno slijede i domaće kompanije. Ali koliko zapravo možemo naučiti jedni od drugih? Jesu li poslovni modeli stranih kompanija zapravo primjenjivi u Hrvatskoj i koliko smo daleko spremni ići u praćenju i postavljanju trendova te njihovom provođenju na lokalnoj razini? Naime, upravo primjenama niza održivih praksi kompanije itekako doprinose lokalnoj zajednici, a to mogu činiti uspostavljanjem dijaloga o temama kao što su obnovljivi izvori energije, ravnopravna zastupljenost žena i muškaraca te suradnja s lokalnim dobavljačima. 

Sabina Škrtić članica je Uprave u tvrtki Energia Naturalis koja živi održivost i itekako su svjesni važnosti održivog poslovanja. “Održivost nema alternative niti je samo pitanje zaštite prirode. To je pojam koji se u ogromnoj mjeri tiče gospodarstva i načina kako razmišljate o svojoj tvrtki. Nije važan samo profit već je bitno produžiti timeline, kreirati strategiju kojom će biti osigurana dugoročnost poslovanja prilagođena trendovima.”, istaknula je Škrtić na panelu “Izazovi lokalno, inspiracija globalno: kako se može napraviti razlika? koji je moderirao Petar Štefanić.

Nataša Mikuš Žigman, direktorica sektora Poslovne održivosti i zelene transformacije Podravke govorila je o tome koliko je važno razmišljati o budućnosti te je stavila naglasak na ciljeve koje Podravka želi ostvariti u budućnosti. “Imamo najveću integriranu solarnu elektranu u ovome trenutku i želimo biti samodostatni u proizvodnji električne energije. Cilj nam je do 2030. godine imati 100 posto obnovljive električne energije i 50 posto toplinske energije iz obnovljivih izvora, kao i da 100 posto naše ambalaže bude reciklabilno i kompostabilno,”, rekla je Mukiš Žigman, poručivši da bi svaka kompanija trebala poslovati na način da pravilno koristi resurse i razmišlja o svijetu koji ostavljamo sljedećim generacijama.

Svjesni da za promjene treba vremena, u JYSK-u su neke projekte započeli prije dvadesetak godina te danas ostvaruju ciljeve strategije Održivosti u sklopu koje planiraju do 2030. godine prepoloviti emisije stakleničkih plinova koji nastaju opskrbom električnom energijom i grijanjem trgovina, distribucijskih centara i ureda. “Ponekad su to male, jednostavne, ali važne promjene poput Pack size tehnologije pakiranja online narudžbi ili promjena iz plastične u recikliranu ambalažu na posteljinama i plahtama čime smo godišnje eliminirali 27 milijuna plastičnih vrećica.”, kaže Zvjezdana Novak, Communications manager za područje Slovenije, Hrvatske, BiH i Srbije. Osim što doprinose odgovornijoj potrošnji kroz proces od održivije ambalaže do životnog ciklusa proizvoda, cilj JYSK-a je aktivno se uključiti  lokalno i kroz projekte ozelenjivanja gradskih površina, uređenja školskih prostora te čišćenja parkova ili rijeka u gradovima u kojima posluju, a mogu se pohvaliti i sadnjom preko 35.000 drveća na opožarenim područjima širom Hrvatske te pokretanjem projekta na inicijativu zaposlenika u Makarskoj pod nazivom JYSK za moj zeleni grad.